Superpotraviny , ktoré nepochádzajú z opačného konca sveta

Sponzorovaný obsah

Len si ľámeme hlavy, ked čítame toľko zdravotných tipov, ktoré su také fantastické ingrediencie a robíme toľko špeciálnych receptov, ale ste si istí, že vaše telo potrebuje každý deň koláč z avokáda, chiapuding a matcha čaj?
Takzvané „superpotraviny “, chia, gojib, avokádo, macapor, morské riasy, spirulina, sú dnes  módne a mohli by sme pokračovať navždy.

Potrebujeme však tieto tisíce kilometrov cesty a kto vie, aké ošetrené potraviny sú potrebné na to, aby zostali zdravé, alebo sú v našej krajine nejaké potraviny bohaté na živiny, ktoré obsahujú všetky vitamíny a minerály, ktoré potrebujeme? Radšej tomu veríme nasledovnej veci, preto sme išli do diéty Noémi Nagyovéj, aby odpovedal na naše otázky a potvrdil nás.

Noémi Nagyová

„Ja som, promovala som na Universite of Pécsi v roku 2016 ako dietológ. Odvtedy pracujem ako zdravotný asistent v súkromnom zdravotníckom zariadení a ďalej rozvíjam svoje vedomosti a znalosti. Okrem toho by som rada poskytovala stravovacie rady svojim známym aj cez portal supegreens.sk

Čo si o tom myslíš? Potrebujú naše telá chia, avokádo, spirulínový prášok, riasy, arašidy incké, quinoa, maca?

Chia, avokádo a iné domáce výrobky sú bohaté na minerály, vitamíny, antioxidanty a je známych veľa ich priaznivých účinkov, to však neznamená, že zelenina a ovocie vyrobené v našej krajine sú pre naše telo menej prospešné. Domáce potraviny sú tiež bohaté na výživné látky, sú nabobtnané vitamínmi a pri pestrej strave, konzumácia vyšších množstiev môže tiež priniesť živiny, ktoré sa nachádzajú v „super jedlách“.

Pri konzumácii domácich aj módnych dovážaných potravín je dôležité mať pestrú stravu, denný príjem zeleniny a ovocia, čím sa zabráni skľučujúcej jednostrannej strave, ktorá môže viesť k nedostatku vitamínov a minerálov.

Dokonca aj najjednoduchšie potraviny, ako je mrkva, sú skutočne super jedlá, však?

Mrkva je v slovenských domácnostiach obľúbenou ingredienciou, pretože dáva nášmu jedlu špeciálnu chuť, surové, pečené, varené, naše základné jedlo. Je to populárna ingrediencia pre jednoduché, tradičné a reformné jedlá. Mrkva má vysoký obsah vápnika a je tiež veľmi vysoký v karoténe a obsahuje vitamín E, K, B1, B2, B6, C. Minerály sú fosfor, draslík a sodík. Je bohatý na beta-karotén, ktorý je prospešný pre oči, pokožku a vlasy.

Je to populárne, pretože je pripravené v krátkom čase a je ľahko dostupné, čerstvé v obchodoch (nielen myrha) na trhoch a nákladovo efektívne, nehovoriac o vytváraní v našej klíme, bez toho aby museli cestovať stovky alebo tisíce kilometre, ktoré sú mimoriadne náročné na životné prostredie, len pomyslite na množstvo nákladných vozidiel, ktoré pokrývajú cesty a diaľnice.

Aké ďalšie domáce „superpotraviny“ konzumujeme denne?

Zelený hrášok je populárnou surovinou a superpotravinou, pre sloverské domácnosti, čerstvou, vyprážanou alebo konzervovanou. Jej hodnotnými živinami sú karotén, vitamín C, vitamíny B1 a B2, fosfor, železo, zinok, mangán a meď. Zemiaky sú aj napriek vysokému obsahu uhľohydrátov. Je tiež zdrojom aminokyselín lyzínu a tryptofánu a obsahuje tiež vitamín C, vitamín B1 a B6, kyselinu listovú, draslík, horčík a železo. Môže sa pripraviť v mnohých rôznych formách, nielen ako hranolky.

 

Zdroj : https://cs.wikipedia.org/wiki/Superpotravina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

14 − 6 =